32 284 26 25  /  883 449 455

KOREKCJA WAD POSTAWY

WADY KRĘGOSŁUPA:

w płaszczyźnie strzałkowej:

  • plecy okrągłe (nadmierne uwypuklenie fizjologicznej krzywizny piersiowej kręgosłupa, tzw. kifozy piersiowej)
  • plecy płaskie (wada ta charakteryzuje się spłaszczeniem lub brakiem fizjologicznych krzywizn kręgosłupa)
  • plecy wklęsłe (istota tej wady polega na zwiększonym wygięciu kręgosłupa do przodu w odcinku lędźwiowym-hiperlordoza lędźwiowa)
  • plecy okrągło- wklęsłe (istotą tej wady jest równoczesne pogłębienie lordozy lędźwiowej i kifozy piersiowej)


w płaszczyźnie czołowej:

  • boczne skrzywienie kręgosłupa-skolioza (boczne skrzywienie kręgosłupa jest wadą postawy polegającą na wielopłaszczyznowym odchyleniu linii kręgosłupa od stanu prawidłowego – w całości lub jego odcinkach)

 

WADY KLATKI PIERSIOWEJ:

  • klatka piersiowa lejkowata (charakterystyczną cechą tej wady jest lejkowate zapadnięcie dolnej części mostka i przylegających do niego żeber)
  • klatka piersiowa kurza (charakterystyczny dla tej wady jest zniekształcony, silnie wysunięty do przodu mostek tworzący uwypuklenie w kształcie dziobu łodzi)

 

WADY KOŃCZYN DOLNYCH:

wady kolan:

  • kolana koślawe (gdy dziecko stoi na baczność, kolana opierają się o siebie, a między kostkami stóp jest spora przerwa)
  • kolana szpotawe (gdy dziecko stoi prosto, ze złączonymi stopami, między kolanami tworzy mu się szczelina w kształcie litery „O”)

wady stóp:

  • stopa płaska (płaskostopie) (stopa ma niski lub obniżający się łuk podłużny)
  • stopa płasko-koślawa (charakterystyczną cechą tej wady oprócz spłaszczenia wysklepienia stopy jest skręcenie pięty na zewnątrz)
  • stopa szpotawa i stopa wydrążona (jest to tzw. „wysokie podbicie”)


Leczenie wad postawy poprzedzone jest badaniem fizjoterapeutycznym całej postawy oraz długości i siły poszczególnych mięśni, których dotyczy patologia.
Następnie tworzy się plan terapii, na który składa się przygotowanie aparatu mięśniowo-więzadłowo-kostnego oraz ćwiczenia właściwe.
Ćwiczenia właściwe dotyczą przede wszystkim wzmacniania wybranych grup mięśniowych, reedukacji i zautomatyzowania przyjmowania prawidłowej postawy w wykonywaniu czynności życia codziennego.
Korzystamy m. in. z elementów metod: PNF, PIR, Schroth

 

Kompleksowa terapia wad postawy w naszym centrum obejmuje:

  • badanie fizjoterapeutyczne w celu określenia dysfunkcji dziecka
  • diagnostykę oraz terapię przy pomocy urządzenia MEDI MOUSE®
  • ćwiczenia indywidualne z dzieckiem pod kontrolą fizjoterapeuty
  • terapię manualną
  • techniki powięziowo-mięśniowe
  • reedukację pracy mięśni i czucia głębokiego (PNF)
  • korygowanie ustawienia za pomocą plastrów (Kinesiotaping Thera Band®)
  • naukę samodzielnego przyjmowania prawidłowej postawy skorygowanej (biofeedback)
  • trening odczucia własnego ciała
  • opracowany zestaw ćwiczeń do wykonywania w domu w celu utrwalenia efektów terapii



Pakiet: Wady postawy – pakiet wprowadzający/kontrolny

  1. Diagnostyka Medi Mouse z analizą wyników
  2. Terapia indywidualna
  3. Ćwiczenia z wykorzystaniem platformy równoważnej

Czas trwania wizyty: 75 min
Normalna cena: 160 zł
Cena w pakiecie: 130 zł

 

Pakiet: Wady postawy – terapia

  1. Masaż kręgosłupa
  2. Terapia indywidualna
  3. Ćwiczenia z wykorzystaniem platformy równoważnej

Czas trwania wizyty: 85 min
Normalna cena: 130 zł
Cena w pakiecie: 110 zł

 


NEUROREHABILITACJA DZIECI I DOROSŁYCH

NDT BOBATH

Usprawnianie według Metody NDT-Bobath ma pomóc dziecku we wszechstronnym rozwoju tak, aby mogło uzyskać niezależność w życiu i wykorzystać swe możliwości na tyle, na ile pozwala istniejące uszkodzenie Ośrodkowego Układu Nerwowego (OUN).
Uzasadnieniem dla opracowanego postępowania Metodą NDT-Bobath było stwierdzenie, że rozwój dziecka z dysfunkcją OUN, w tym z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym (MPDz), przebiega inaczej niż rozwój prawidłowy. Doświadczenia czuciowo-ruchowe takiego dziecka są odmienne, co wywołuje nieprawidłowe odczuwanie własnego ciała oraz nieprawidłowe ruchy. Reakcje prostowania i równowagi często nie rozwijają się. Zaburzenia w napięciu mięśni i niewłaściwe jego rozłożenie powodują powstawanie odmiennych wzorców ruchowych, typowych dla poszczególnych zaburzeń. Pierwsze nieprawidłowe objawy dotyczą zwykle kontroli głowy i tułowia. Następnie rozwijają się nieprawidłowe ruchy w dystalnych częściach ciała. Dominują wzorce zgięciowe i wyprostne, a rozwój ruchów rotacyjnych jest znacznie upośledzony.
Terapeuta ćwiczy całe ciało dziecka, a nie porusza wybranymi kończynami. Dzięki temu dostarcza odpowiednich doznań czuciowych i ruchowych, a dziecko jest dynamicznie aktywizowane. Pomoc przy wykonywaniu ruchu powinna być taka, aby zapewniała maksymalnie aktywny udział dziecka, a jednocześnie nie wywoływała nieprawidłowych odpowiedzi wynikających ze zbyt dużego wysiłku czy stresu.
Każdy ruch jest odpowiednio przygotowywany i połączony z przemieszczaniem ciężaru ciała i środka ciężkości. Rodzaj, tempo i rytm ćwiczeń dobiera się indywidualnie. Podczas ćwiczeń dziecko nie powinno płakać, gdyż płacz zmniejsza skuteczność działań terapeutycznych oraz powinno mieć zapewnione pełne poczucie bezpieczeństwa, co warunkuje osiągnięcie współpracy i akceptacji z prowadzącym ćwiczenia.
Mimo, że zajęcia prowadzi się najczęściej indywidualnie, ich celem jest zawsze przygotowanie dziecka do uczestniczenia w normalnym życiu rodzinnym i społecznym.

Zapraszamy do kontaktu od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00.

Istnieje możliwość dojazdu do pacjenta. Oferujemy terapię indywidualna wraz z fizykoterapią oraz neurorehabilitację dziecięcą. Prowadzimy treningi przygotowania motorycznego w klubach sportowych.

DOWIEDŹ SIĘ WIĘCEJ

ODWIEDZ NAS:

CENTRUM DR SPALEK
42-600 Tarnowskie Góry
ul. Gruzełki 19     

Tel : +48 32 284 26 25