MASAŻ

Jest doskonałym uzupełnieniem leczenia zachowawczego i pooperacyjnego, ale także ważnym elementem profilaktyki dolegliwości typu: bóle głowy, szyi lub pleców. Masaż pełni także funkcję relaksującą i odprężającą.

MASAŻ LECZNICZY/KLASYCZNY

Jest jedną z najstarszych form terapii. Poprzez odpowiednio dobrane techniki ręczne masażysta może uzyskać efekt rozluźnienia mięśni, skóry i tkanek podskórnych, a także zwiększenia ukrwienia w okolicy poddanej zabiegowi. Skutkiem masażu jest zmniejszenie bólu. Efekt rozluźnienia mięśni wpływa na stan psychofizyczny, pomaga walczyć ze stresem i zmęczeniem psychicznym. Stosowany przede wszystkim w celu zapobiegania i leczenia problemów ortopedycznych.
WSKAZANIA: stany przeciążeniowe, zespoły bólowe kręgosłupa, stany pourazowe, choroby reumatyczne i zwyrodnieniowe, wady postawy, po złamaniach, stłuczeniach, skręceniach, stany pooperacyjne, blizny, przewlekłe zapalenia stawów, mięśni, ścięgien, wady wrodzone, zaburzenia rozwojowe narządu ruchu, porażenia, niedowłady, choroby reumatoidalne stawów, nerwobóle, kręcz szyi, nadwaga
PRZECIWWSKAZANIA: ostre stany zapalne, gorączka, choroba nowotworowa, zapalenie żył, duże żylaki, tętniaki, nadciśnienie, zmiany ropne na skórze, krwotoki, menstruacja

DRENAŻ LIMFATYCZNY RĘCZNY

Rodzaj specjalistycznego masażu leczniczego. Pobudza przepływ limfy przez naczynia limfatyczne, dzięki czemu usuwane są wszelkie obrzęki i zastoje. Poprawia przepływ krwi i funkcjonowanie układu immunologicznego. Przyspiesza wymianę płynów w organizmie, co usprawnia transport substancji odżywczych oraz usuwanie zbędnych produktów przemiany materii lub toksyn. Pomaga w zapobieganiu chorobom wynikającym z obrzęków zastoinowych. Daje efekt przeciwbólowy i odprężający w wyniku wchłonięcia obrzęków uciskających obszary ukrwione.

WSKAZANIA: obrzęki, niewydolność żylna, zespół cieśni nadgarstka, neuropatia, choroba niedokrwienna kończyn dolnych, angiopatia cukrzycowa, sinica kończyn, dna moczanowa, zapalenie wielostawowe, otyłość, rany oparzeniowe, cellulit, obrzęk tłuszczowy, zapobieganie powstaniu żylaków, zespół ciężkich nóg, detoksykacja

PRZECIWWSKAZANIA: ostry obrzęk płuc, uraz tkanek miękkich, zakrzepica, choroby układu sercowo-naczyniowego, padaczka, gorączka, jaskra, niewydolność wątroby, nerek, choroby zakaźne, wszelkie stany zapalne, rozrusznik serca, niewyjaśniony ból w jamie brzusznej, ciąża, nowotwory, menstruacja

DRENAŻ LIMFATYCZNY MECHANICZNY (PRESOTERAPIA)

Forma mechanicznego masażu uciskowego działającego bezpośrednio na układ limfatyczny i krwionośny. Odpowiedni ucisk struktur naczyniowych i limfatycznych pobudza cały układ do zasilania organizmu w tlen i substancje odżywcze. Zabieg polega na naprzemiennym wtłaczaniu powietrza do specjalnie skonstruowanych mankietów dla kończyn i jego wypuszczaniu w odpowiednich odstępach czasowych. Po relaksacyjnym zabiegu pacjent odczuwa odprężenie i lekkość. Przyspieszona jest eliminacja płynów i toksyn, mięśnie są lepiej odżywione i ukrwione. Pomaga likwidować obrzęki oraz uczucie zmęczonych nóg, a skóra jest wygładzona i jędrniejsza.

WSKAZANIA: niewydolność limfatyczna, obrzęk kończyn górnych np. po mastektomii, obrzęk kończyn dolnych, profilaktyka niewydolności żylnej, w rehabilitacji po urazach i kontuzjach, w terapii antycellulitowej i wysmuklającej.

PRZECIWWSKAZANIA: choroba nowotworowa, epilepsja, niewydolność krążeniowa, nadciśnienie, zakrzepica, niewydolność nerek, ostre zapalenie stawów, astma oskrzelowa

MASAŻ SPORTOWY

Masaż sportowy wykorzystywany jest do ograniczenia objawów przeciążeń występujących podczas aktywności fizycznej. Spełnia trzy funkcje: rozgrzewającą, regenerującą, leczniczą.
Pomaga szybciej zniwelować zakwasy, skraca czas powrotu do pełnej sprawności, zmniejsza skutki kontuzji i ryzyko ich wystąpienia. Pomaga usunąć objawy przetrenowania, zwiększa elastyczność ścięgien. Przygotowuje organizm do wzmożonego wysiłku, uzupełnia rozgrzewkę. Reguluje napięcie mięśni.

WSKAZANIA: w ciągu całego cyklu treningowego (w okresie przygotowania do zawodów oraz roztrenowania)

PRZECIWWSKAZANIA: gorączka, stany zapalne stawów i ścięgien, wczesny okres po złamaniach, skręceniach i zwichnięciach, pourazowe wylewy w stawach i mięśniach, zapalenia żył, zmiany skórne

MASAŻ IZOMETRYCZNY

Masaż wykonywany na napiętych grupach mięśniowych. Głównym zadaniem tego zabiegu jest przywrócenie masy i siły osłabionym mięśniom, nie obciążając przy tym organizmu ćwiczeniami fizycznymi. Masaż składa się z trzech etapów: masażu klasycznego, masaż właściwego (na maksymalnie napiętych mięśniach) i masażu klasycznego rozluźniającego. Stosowany również, jako masaż odchudzający, gdyż redukuje podskórną tkankę tłuszczową. Poprawia jędrność i sprężystość skóry.

WSKAZANIA: obniżona siła mięśniowa, niedowłady, zaniki mięśniowe (np. po unieruchomieniach, po urazach), jako uzupełnienie treningu lub zabieg wyszczuplający/antycellulitowy

PRZECIWWSKAZANIA: gorączka, nowotwory, nadciśnienie, ciąża, przerwanie ciągłości naskórka, stwardnienie rozsiane, żylaki, niewydolność krążenia, niepełny zrost kostny, całkowity brak napięcia mięśniowego, zmęczenie mięśniowe.

ŁÓŻKO WELLSYSTEM MEDICAL PLUS

Wyjątkowo skuteczny zabieg, który pozwala na obniżenie poziomu codziennych napięć, przemęczenia i stresu. Urządzenie działa odprężająco. Dzięki możliwości indywidualnego dobrania parametrów uzyskujemy optymalną siłę ucisku, a masaż jest niezwykle przyjemny. maSuchy hydromasaż pobudza układ krwionośny i limfatyczny do pracy wspomagając tym samym procesy transportowe, odżywcze, oczyszczające i regeneracyjne organizmu. Likwiduje objawy zastoinowe, przyspiesza wchłanianie obrzęków, zwiększa wytrzymałość i elastyczność aparatu więzadłowego oraz ruchomość stawów. Masaż karku i grzbietu oddziałuje na mięśnie przykręgosłupowe, normalizując ich napięcie wynikające z przeciążeń, wpływa również na nerwy rdzeniowe i ich sploty. Dodatkowo masaż przebiegający wzdłuż linii kręgosłupa stymuluje autonomiczny układ nerwowy człowieka, harmonizuje pracę narządów wewnętrznych.