TERAPIA OKLUZYJNA – FLOSSING

Terapia Vitality® flossing to specjalny rodzaj owijania elastycznych taśm na poszczególnych stawach lub częściach ciała, który szybko i skutecznie wpływa na poprawę zakresu ruchomości oraz redukcję stanów bólowych. Ucisk taśmy stosujemy tylko przez bardzo krótki czas, podczas którego pacjent wykonuje odpowiednie ruchy w określonym zakresie ruchu. Vitality® flossing oznacza ruchomość i dynamikę przez terapię i trening.

Podstawowe efekty tej terapii to:

• rozluźnienie mięśniowo-powięziowe,
  • polepszenie zakresu ruchu,
  • stymulacja receptorów,
  • redukcja obrzęków,
  • lepsze ukrwienie,
  • redukcja czasu trwania kontuzji i szybszy powrót do pełnej sprawności

WSKAZANIA: ograniczenia zakresu ruchomości, zabezpieczenie podczas ostrych kontuzji, zerwania więzadeł, zerwania ścięgien, stłuczenia, naderwania włókien mięśniowych, nadwyrężenia, rwa kulszowa

PRZECIWWSKAZANIA: stany zapalne, tromboza/zakrzepica, półpasiec, łuszczyca, niewydolność sercowa, niejasny status nowotworowy, choroby tętnic obwodowych, chroniczne zapalenia np. dna moczanowa, otwarte rany