Medyczny trening personalny

Opiera się na pełnej współpracy między trenerem a ćwiczącym co pozwala na maksymalizację efektów prowadzonych ćwiczeń. Indywidualny charakter zajęć umożliwia obiektywną ocenę predyspozycji fizycznych, wykluczenie ewentualnych przeciwwskazań do określonych form ruchu oraz ustalenie realnych celów możliwych do osiągnięcia w ustalonym przedziale czasowym.
Formy medycznego treningu personalnego podporządkowane są oczekiwaniom ćwiczącego. Zależą one głównie od jego potrzeb, ogólnego poziomu jego sprawności fizycznej oraz oceny składu masy jego ciała.

Medyczny trening personalny zwykle przyjmuje formę:

  • kontrolowanego treningu ogólnorozwojowego
  • treningu wytrzymałościowego
  • treningu sylwetkowego


Ogólne cele treningu personalnego:

  • redukcja masy tłuszczowej ciała
  • wzrost masy mięśniowej i przyspieszenie metabolizmu komórkowego (w tym spalania tłuszczów)
  • poprawa sprawności fizycznej dzięki wzrostowi wydolności krążeniowo oddechowej
  • zwiększeniu elastyczności mięśni i ścięgien
  • poprawa postawy ciała i sposobu poruszania się dzięki zwiększeniu stabilizacji tułowia i uelastycznieniu mięśni
  • ujędrnienie ciała i poprawa kształtu sylwetki
  • redukcja cellulitu
  • zmniejszenie obrzęków

Zwiększenie efektywności i atrakcyjności treningu personalnego opiera się na umiejętnym wykorzystaniu profesjonalnych przyborów treningowych. Zmiany sposobu stymulowania ciała do pracy dzięki wykorzystaniu różnych przyborów warunkuje sukces i zadowolenie ćwiczącego. Dla osiągnięcia zamierzonych celów niezbędna jest motywacja do zajęć oraz odpowiednio zaplanowana dieta.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Co to jest trening rehabilitacyjny i czemu służy ?
Trening rehabilitacyjny jest indywidualnie dopasowanym zestawem ćwiczeń do danej osoby oraz jej dolegliwości. Pozwala na utrwalenie efektów terapii i zmniejsza ryzyko nawrotu kontuzji. Trening odbywa się pod ciągłym nadzorem fizjoterapeuty i/lub trenera personalnego z wykorzystaniem różnego rodzaju sprzętu rehabilitacyjnego i w oparciu o metody terapeutyczne takie jak kinezyterapię, pilates, ćwiczenia z elementami stabilizacji kręgosłupa, czy elementy treningu siłowego i wytrzymałościowego. Terapeuta kontroluje poprawność wykonywanych ćwiczeń.

Medyczny trening personalny

Trening przygotowania motorycznego

Trening sensomotoryczny