Ultradźwięki mają szerokie zastosowanie terapeutyczne w wielu dziedzinach min. rehabilitacji, ortopedii, ginekologii, neurologii, medycynie sportowej jak i wellness. Zabieg opiera się na wykorzystaniu zjawiska kawitacji powstającego w tkankach w wyniku aplikacji fal ultradźwiękowych o różnej częstotliwości wraz z możliwością wprowadzenia leku. Efektem leczniczym jest tak zwany mikro masaż tkanek oraz ich rozgrzanie.

Ultradźwięki działają:

• przeciwbólowo
  • przeciwzapalnie
  • zmniejszają napięcie mięśniowe
  • rozszerzają naczynia krwionośne
  • pozytywnie oddziałują na układ nerwowy

Wskazania: reumatoidalne zapalenie stawu, przewlekłe zmiany zwyrodnieniowe, zespoły bólowe kręgosłupa i stawów, rwa kulszowa, zapalenie kaletki nadkłykcia, krwiaki, obrzęki, zespół Sudecka, zapalenie ścięgien, pochewki ścięgien, skręcenia, występowanie miejsc wzmożonego napięcia mięśniowego (punktów spustowych), ostroga piętowa.

Przeciwwskazania: w okresie wzrostu kości, świeże krwotoki, choroby żył i krwi (hemofilia), ciąża, laminektomia, miejscowe przy rozedmie płuc, rozstrzeniu oskrzeli, menstruacja
niewydolność krążenia, kardiostymulator, choroba wieńcowa, implanty ślimakowe, metalowe, nowotwory, ostre stany zapalne.