Krioterapia (leczenie zimnem) polega na miejscowym obniżeniu temperatury tkanek, mięśni, skóry i stawów. Zabieg powoduje zmniejszenie bólu, zarówno działa przeciwzapalne i przeciwobrzękowe.
Podczas zabiegu dochodzi do zwężenia naczyń krwionośnych, a następnie do ich okresowego rozszerzenia powodującego przekrwienie. Krioterapia miejscowa przyczynia się do obniżenia progu bólu oraz umożliwia wykonanie ćwiczeń mających na celu zwiększenie zakresu ruchomości.

Wskazania: choroby reumatyczne (RZS, ZZSK, dna moczanowa, łuszczycowe zapalenie stawów), choroby narządów ruchu (choroby zwyrodnieniowe, dyskopatie, stany pourazowe, zapalenie ścięgien, mięśni, torebek stawowych), choroby układu nerwowego (bóle głowy pochodzenia naczyniowego, okres zapalenia splotów i nerwów obwodowych, rwa kulszowa, pourazowe wzmożone napięcie mięśniowe lub niedowłady spastyczne – umożliwiając ćwiczenia bierne i czynne), choroby układu krążenia (częstoskurcz napadowy, okres początkowy zakrzepowego zapalenia żył), choroby układu pokarmowego (zapalenie pęcherzyka i dróg żółciowych, zapalenie wyrostka robaczkowego), obrzęk limfatyczny, krwawienia, żylaki odbytnicy, oparzenia, zapobieganie odleżynom, ostry ból zęba.

Przeciwwskazania: stwardnienie rozsiane, nowotwory, niedokrwistość, niewydolność krążenia, choroba wieńcowa, przewlekłe stany zapalne, nadwrażliwość na zimno, zespół Raynauda, Sudecka, zapalenie pęcherza moczowego, miedniczek nerkowych, zmiany skórne popromienne, odmrożenia.