LUMINA jest nowoczesną lampą służącą do naświetlania światłem podczerwonym (Sollux). Światło te jest dobrze pochłaniane przez ludzkie tkanki co powoduje efekt rozgrzania. Dzięki temu łatwo uzyskujemy zmniejszenie napięcia mięśnia, rozszerzenie naczyń krwionośnych oraz inne korzystne efekty. Istnieje możliwość zastosowania dwóch rodzajów filtrów:

• czerwonego – stosowanego w stanach zapalnych w celu poprawy ukrwienia
  • niebieskiego – który działa przeciwbólowo i uspokajająco

Wskazania: stany zapalne stawów i nerwów obwodowych, zapalenia okołostawowe, przykurcze, blizny, zrosty, bóle mięśniowe, parestezje, odmrożenia, półpasiec, trądzik, stany po oparzeniach, trudno gojące się rany, zapalenie zatok, zaburzenia skórne, czyraczność, zakażenia gruczołów łojowych.

Przeciwwskazania: ostre stany zapalne, zaburzenia krążenia obwodowego, skłonność do krwawienia, ostre choroby gorączkowe, schorzenia przewlekłe – gruźlica, choroby nerek, wątroby, niedokrwistość, choroba nowotworowa, ciąża, padaczka, obrzęki o nieustalonej etiologii.