Magnetoterapia jest zabiegiem fizykalnym polegającym na zastosowaniu impulsowego pola magnetycznego niskiej częstotliwości, które przenika do komórek ciała człowieka. Magnetoterapia może być stosowana w ostrym stadium choroby. Można ją stosować nawet przez opatrunki gipsowe, bandaże oraz odzież. Wykazuje wpływ przyspieszający zrost kostny, gojenie ran i owrzodzeń, działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie i rozluźniająco. Wykazuje pozytywny wpływ na zaburzenia ukrwienia obwodowego i przyspiesza procesy regeneracyjne. Wpływa na poprawę odżywienia tkanek oraz stymuluje odnowę kolagenu.

Wskazania: choroby reumatyczne mięśni i stawów, staw rzekomy, osteoporoza, gościec, stany pourazowe stawów, nerwobóle, zapalenia nerwów, przykurcze mięśniowe, lumbago, zespoły naczyniowe, obwodowe, zaburzenia przemiany materii, zapalenie jajników, zaburzenia krążenia obwodowego, zaburzenia rytmu serca, nadciśnienie tętnicze.

Przeciwwskazania: ciąża, choroba nowotworowa, gruźlica, krwawienia z przewodu pokarmowego, cukrzyca młodzieńcza, tyreotoksyloza, implanty elektroniczne (np. rozrusznik serca), ciężkie infekcje.