9 Magnetoterapia jest zabiegiem fizykalnym polegającym na zastosowaniu impulsowego pola magnetycznego niskiej częstotliwości. Pole magnetyczne przenika komórki ciała człowieka. Jony znajdujące się w komórkach są podatne na wpływ sił magnetycznych. Magnetoterapia jest metodą nietermiczną i może być stosowana w ostrym stadium choroby, można ją stosować nawet przez opatrunki gipsowe, bandaż, odzież. Wykazuje wpływ przyspieszający zrost kostny, gojenie ran i owrzodzeń, działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie i rozluźniająco. Ma pozytywny wpływ na zaburzenia ukrwienia obwodowego i przyspiesza procesy regeneracyjne. Wpływa na poprawę odżywienia tkanek, stymuluje odnowę kolagenu.

WSKAZANIA: choroby reumatyczne mięśni i stawów, staw rzekomy, osteoporoza, gościec, stany pourazowe stawów, nerwobóle, zapalenia nerwów, przykurcze mięśniowe, lumbago, zespoły naczyniowe, obwodowe, zaburzenia przemiany materii, zapalenie jajników, zaburzenia krążenia obwodowego, zaburzenia rytmu serca, nadciśnienie tętnicze

PRZECIWWSKAZANIA: ciąża, choroba nowotworowa, gruźlica, krwawienia z przewodu pokarmowego, cukrzyca młodzieńcza, tyreotoksyloza, implanty elektroniczne (np. rozrusznik serca), ciężkie infekcje.